زعفران سرگل

زعفران سرگل یکی از انواع زعفران مرغوب است که ادویه ای است که از گل Crocus sativus به دست می آید. زعفران به خاطر طعم، عطر و رنگ متمایزش شناخته شده است و درجات مختلف زعفران بر اساس قسمت گل مورد استفاده و روش فرآوری طبقه بندی می شود. زعفران سرگل یکی از مرغوب‌ترین عیارها به شمار می‌رود و به دلیل خلوص و قدرت آن از ارزش بالایی برخوردار است.

زعفران سرگل یکی از انواع زعفران مرغوب است که ادویه ای است که از گل Crocus sativus به دست می آید. زعفران به خاطر طعم، عطر و رنگ متمایزش شناخته شده است و درجات مختلف زعفران بر اساس قسمت گل مورد استفاده و روش فرآوری طبقه بندی می شود. زعفران سرگل یکی از مرغوب‌ترین عیارها به شمار می‌رود و به دلیل خلوص و قدرت آن از ارزش بالایی برخوردار است. برخی از ویژگی های مهم زعفران سرگل به شرح زیر است:

خلوص نخ: زعفران سرگل فقط از کلاله های قرمز رنگ گل زعفران تشکیل شده است. این تارها با دقت از بقیه قسمت‌های گل از جمله استایل و سایر قسمت‌ها جدا می‌شوند و تارهای خالص و قرمز تیره را پشت سر می‌گذارند. این امر باعث می شود زعفران سرگل یکی از قوی ترین و مطلوب ترین شکل های زعفران باشد.

رنگ: زعفران سرگل با رنگ قرمز تیره مشخص می شود. شدت رنگ به دلیل غلظت بالای کروسین است، یک ترکیب کاروتنوئیدی طبیعی که مسئول رنگ زعفران است. عدم وجود نخ های زرد یا نارنجی زعفران سرگل را از درجه های پایین تر متمایز می کند.

طعم و عطر: زعفران سرگل به خاطر طعم و عطر قوی و متمایزش معروف است. نخ ها طعمی قوی و تنومند دارند و برای افزایش طعم غذاهای مختلف مناسب هستند. خواص معطر به محبوبیت ادویه در کاربردهای آشپزی کمک می کند.

مصارف آشپزی: زعفران سرگل به طور گسترده در آشپزی استفاده می شود و جزء اصلی بسیاری از غذاها در سراسر جهان است. به ویژه در غذاهای برنجی مانند پائلا و بریانی و همچنین در سوپ ها، خورش ها و دسرها بسیار محبوب است. مقدار کمی زعفران سرگل به دلیل خاصیت خاصی که دارد می تواند رنگ و طعمی غنی به غذا بدهد.

خاستگاه: زعفران به طور سنتی در مناطقی با آب و هوای مناسب کشت می شود و زعفران سرگل اغلب با کشورهایی مانند ایران که تولید کننده عمده زعفران مرغوب است، در ارتباط است. منطقه و شرایط خاصی که زعفران در آن کشت می شود می تواند بر ویژگی های آن تأثیر بگذارد.

فواید سلامتی: اعتقاد بر این است که زعفران فواید سلامتی مختلفی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و اثرات بالقوه افزایش خلق و خو دارد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این فواید بالقوه ممکن است متفاوت باشد، و توصیه می‌شود از زعفران در حد اعتدال استفاده کنید.

کارتن های 10 کیلوگرمی

بسته بندی خلاء در کارتن

Previous slide
Next slide

درخواست قیمت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد