سوالات

درخت پسته می تواند تا 300 سال عمر کند. درختان در باغ ها کاشته می شوند و تا ده سال طول می کشد تا به محصول قابل توجهی برسند. ارتفاع درخت می تواند به 10 متر (33 فوت) برسد. دارای برگ‌های پینه‌ریزی است که طول آن ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر (۴ تا ۸ اینچ) است. درختان دوپایه و دارای درختان نر و ماده هستند. میوه به شکل دروپه با دانه ای کشیده در داخل است.
میوه آن دراز کشیده است که حاوی قسمت خوراکی است. هر درخت پسته به طور متوسط حدود پنجاه کیلوگرم یا هر دو سال حدود پنجاه هزار دانه دارد.

پسته به طور طبیعی از درخت نمی افتد. وقتی زمان برداشت آنها فرا می رسد، می توانید با تکان دادن شدید شاخه هایشان، آنها را از درخت بیفتید. برای تکان دادن درختان پسته می توان از پتک لاستیکی که به شاخه برخورد می کند، مشت یا لرزاننده مکانیکی استفاده کرد. البته برای برداشت محصولات درشت استفاده از شیکر مکانیکی کاربردی ترین راه است.

پوست پسته به خودی خود سمی نیست. اما اگر پسته در کمتر از 24 ساعت از زمان برداشت در محیطی با دما و رطوبت مناسب قرار نگیرد، ممکن است منجر به قارچ و در نهایت مسمومیت پسته شود.

اصل درخت پسته خاورمیانه و آسیای مرکزی است. اولین نشانه کشت به 9000 سال پیش در سوریه برمی گردد. در حال حاضر پسته در بسیاری از نقاط دیگر از جمله استرالیا، چین، هند، ایتالیا، یونان و ایالات متحده آمریکا کشت می شود.